.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اين سنگ كه مال ماست؟!

رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران گفت: ايران در بخش معدن استعدادهاي فراواني دارد، به طوري كه چيني‌ها سنگ ايراني را مي خرند و با برش زدن ارزان‌تر به ما مي‌فروشند.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس ، محمد‌حسين بصيري در هفتمين اجلاس هيئت عمومي سازمان نظام مهندسي معدن ايران اظهار داشت: پنج اصل در مباني مديريت وجود دارد، برنامه‌ريزي، مديريت، تصميم‌دهي و كنترل از مواردي است كه بايد در بخش معدن وجود داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه نيروي انساني هوشمند و مستعد در بخش معدن در كشور وجود دارد، افزود: همه بايد در وجود خودمان به اين موضوع افسوس بخوريم كه چرا كشور به تمام اهدافي كه براي توسعه مي‌خواهد نمي‌رسد.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران با اشاره به اينكه سيستم مديريتي كشور بايد به گونه‌اي باشد، كه مديري بستگانش را در پستي قرار مي‌دهد و سليقه‌اي برخورد مي‌كند، تصريح كرد: بايد در دهكده جهاني رقابت‌ فشرده‌تر باشد و اگر جنسي كه ما توليد مي‌كنيم گران‌تر باشد، در رقابت پيچيده نقش ما مطلوب است.
وي با اعلام اينكه وقتي عنوان مي‌شود معدن اساس توسعه است، گفت: فولاد مباركه به عنوان مدرن‌ترين سيستم توليد فولاد در كشور است، با وجود اينكه 800 ميليارد تومان كارخانه آن هزينه دارد اما 20 ميليون تومان سرمايه‌گذاري شده است.
وي با اشاره به اينكه نبايد پرداخت حقوق‌ها مشكل ايجاد كند و قيمت تمام شده كالاها را بالا ببرد، خاطرنشان كرد: اين از مواردي است كه نيازمند نظارت وكنترل است.
بصيري گفت: 18 هزار نخبه عضو سازمان نظام مهندسي معدن هستند و بايد از اين افراد در بخش‌هاي فني به كار گرفته شوند.
وي اظهار داشت: نقش مهندسان معدن و تخصص آنها در معادن ما كمرنگ است كه با بها دادن به آنها مي‌توان بسياري از كارخانه‌ها استفاده شود تا كارخانه‌ها ضرر ندهند و مردم نيز بيكار نشوند.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن گفت: نظارت و كنترل بسيار حساس است و بسياري از كارخانه‌ها ما در حال حاضر به دليل نظارت ضرر مي‌دهند كه بهترين چشم حكومت و مي‌تواند مشكل كشور را نشان دهند، مهندسان هستند‌.
وي ادامه داد: در كميسيون اصل 44 زير نظر واگذاري اختيار وظايف امور دولتي به انجمن‌ها و سازمان‌هاي نظام مهندسي است كه بايد در برنامه‌ريزي‌ها وجود دارد.
بصيري خاطرنشان كرد: شالوده كشور اگر خوب انجام شود شاه‌بيت اهميت دادن واقعي و عملي به خيل عظيم 20 هزار مهندس در معدن است و بيش از اين در بخش‌هاي ديگر است كه اينجا بايد مهندسان مجبورند دانش خود را عرضه كنند و از استعدادها استفاده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.